Wednesday, July 20, 2011

Sekadar Renungan Bersama..

Cik Aza ni mmg suka baca2 blog2 prg gk.. mna yg best skit.. share la ngn kwn2 blog sndri.. ini sekadar renungan sesama wanita.. jgn amik hati eaa... wallahualam...

Bertudung tetapi jahat vs Tidak bertudung tetapi baik

Ada hamba Allah memberitahu saya satu perkara...saya bertanya diantara orang yang bertudung tetapi selalu berbuat dosa dan orang yang tidak bertudung tetapi baik orangnya mana yang awak pilih??

Jawapannyer: Sy akan memilih orang yang bertudung..
kenapa?? kerana dia masih ada perasaan untuk menutup keaibannya dan malu untuk menunjukkan kemaksiatan yang dia lakukan..Sekurang-kurangnya orang yang bertudung tetapi jahat, dosa membuka aurat sudah terlepas dari dirinya..manakala orang yang tidak bertudung walaupun baik sekalipun cuba bayangkanlah memberi orang lain memperlihatkan aurat kita je akan mendapat dosa..dan kita yang tidak menutup aurat ini pon dah dapat dosa..

Contohnya artis..tidak bertudung untuk memperlihatkan perhiasan rambutnye..dia dah dah dapat banyak dosa..orang yang melihat auratnya dan membuka auratnya untuk diperlihatkan bukan muhrimnya..kalaulah berjuta-juta orang melihat auratnya bayangkanlah sebanyak mana dosa yang die akan dapat??

Berbalik kepada yang bertudung at least dosa die hanya dihisab dengan apa yang dia telah lakukan..dan kita perlu sedar setiap orang pernah membuat kesilapan dan pintu taubat itu masih terbuka..Moga masing2 diberi hidayah untuk menjadi wanita solehah..

begitulah jawapan hamba Allah ini tadi..saya masih terfikir2 wallahualam

No comments:

Post a Comment